mandag den 11. august 2014

Vesterhus.dk

For nogle uger siden, da vejret var mere stabilt og solrigt holdt vi vores sommerferie med pigerne på Fyn -nærmere betagnet i Kerteminde hvor jeg er fra. Det var en dejlig uge, hvor vi lå i vores camplette og fik lov at låne en bil fra mandag aften til fredag, hvor vi blev kørt hjem igen til Albertslund. Vi tog afsted fredag, da Claus kom hjem fra arbejde og allerede om lørdagen var der knald på vores ferie, da vi var med til Kerteminde Kirsebær Festival. Vi skulle mødes med min barndomsveninde Eva og senere hjem til hendes forældre i Kerteminde og hygge sammen med dem. Her fortalte Evas mor Bente mig om et kunstner hus i Andreasens Gård i Kerteminde, som lige ville være noget for mig. Et gammelt fredet hus i 4 etager indrettet med  alle mulige herligheder fra flere forskellige kunstneriske sjæle, som sælger deres pragtfulde ting. De har en hjemmeside som hedder www.vesterhus.dk, hvor man lidt kan se hvem og hvad de laver. Det er imponerende så mange skønne ting de har fået stablet sammen, og hvis man boede i nærheden.... tja så havde jeg da været fristet til at undersøge nærmere hvordan man kunne komme i betragtning med sine ting. Lad mig bare sige at jeg i en stund var i min egen verden og kameraet blev lidt gloende :)

Her er nogle af de billeder jeg tog, for jeg tog så mange, som jeg rigtig gerne vil dele med jer, at jeg må lave et par indlæg omkring det :) Håber ikke du har noget imod at skulle læse mere end et indlæg omkring stedet - det er det værd :)

Det første der faldt mig i øjnene var disse hæklede smykker, hvor jeg af en eller anden grund kom til at tænke på Stine Hoelgaard Johansen lige med det samme :) Tænkte at designeren eller kunstneren bag måske havde været inspireret af Stines hæklerier. Men hvorom alting er, så kunne jeg i hvert fald godt finde på at lave vedkommende dem efter :)


Jeg er helt vild med tanken om at have brugt nogle gamle sort / hvid billeder af gamle danske skuespillerinder og så pynte dem på denne måde :) Her er det smukke Marlene Schwartz.


Og dejlige Hanne Borchsenius.




Der var selvfølgelig også hjemmesyede pigekjoler af gammelt sengetøj fra 70´erne.



Egentlig ikke noget nyt, men altid en fryd for øjet :)


Lille hygge område på etagen.


Skønt billede :)


Synes lampen var så hyggelig, så den også måtte foreviges :)


Smukt broderi foreviget som pude sammen med skønt billede.


Den er bare så nuser den her hjertepude med børnebroderiet.


Skønne blade, som pirrede min nysgerrighed.


Egentlig ikke min stil, men godt så det ud.


Den er bare sjov denne grønne dims, som jeg ikke helt kunne finde ud af hvad er til, men tænker den rummer mange muligheder end den oprindelige.


Lækre små æsker - faktisk har jeg en magen til af den røde og hvide med flaget på ( den forrest til højre ) - en jeg har arvet efter min farmor og farfar.


Lidt gør det selv bøger og projekter.


Små filt kopper - en rigtig sjov idé.


Skøn lille pige.


Lidt knapper og opbevaring. Har sådan en opbevaringsboks med rigtig mange skuffer, som jeg byttede mig til for længe siden i drivhuset.


Et par tæpper.


De her var bare sjove og søde på samme tid. Er vild med den lille tiger med hatten på skrå.


Ingen kommentarer: