mandag den 11. august 2014

Sommerhus i Kerteminde

Da vi var i campletten i Kerteminde havde vi den på en sommerhus grund, som Kirstens søster og hendes mand ejer. Det er et rigtig dejligt lille sommerhus, som er meget primitivt og ikke sat tip top i stand, men sådan rigtig sommerhus og kolonihave stemning i den gode gamle dages stil :) Ulla og Lars har sat en masse dejlige gamle ting ind i deres frirum, som deres sommerhus jo er, og jeg skyndte mig at tage nogle billeder, så du kunne se hvilke herligheder vi så i den uge vi camperede på grunden og benyttede huset.

Gardinerne ude på toilettet var en fryd for øjet hver morgen :)


Søde dybe tallerkner med skønne motiver - rigtig sommerlige.


Sød lille vase med valmuer.


Skøn retro keramik tekande.


Smukt broderi på 4 ens stole.


Et par dejlige havestole med skønne hynder. Dem havde jeg ikke noget imod at arve, hvis de en dag havde brug for et nyt hjem :)


Hovedpude og dynebetræk som vi lånte af Per og Kirsten - rent tilfældigt sagde Per om Kirstens valg af sengetøjet :)


Den anden side af det - gerne noget jeg ville arve, hvis de ikke længere kunne tænke sig at beholde det.


Skønt hovedpudebetræk Ulla og Lars havde liggende- Elsker farverne.


Se lige nogle skønne gardiner i det lille køkken - elskede at stå og kigge ud gennem vinduet :) Elsker gardiner på den her måde, for synes det skaber sådan en dejlig hygge - husker vi havde det derhjemme på gården da jeg var barn, og at min farmor og farfar havde det i deres køkken.


Skøn irma dåse, som jeg bare måtte forevige.




Skulle Ulla og Lars ikke længere få brug for den, så må den gerne bo her hos os :)


Sød lille reol med en skøn orange farve.


Se sådan et sæt har vi jo herhjemme, men det er bare mørkere.


Skønt retro krus.



Dejlig stol, som også godt måtte bo hos os.



Skønt ophæng med lækre farver og sjove motiver - elsker blomsterne.



Skøn keramik vase, som Claus og jeg begge var vilde med.


Retro - jeps vil nogen mene :)


Sød lysholder.


Glas ophæng.


Den her vase var jeg bare så vild med, og skulle Ulla og Lars eventuelt ikke længere have lyst til at eje den, ja så vil jeg med glæde gerne befri dem for den :)


Skøn lampe hen over sofabordet - mener faktisk min venindes forældre har den samme model i samme farve :)


Saltkaret var endda også ren 70´er stil :)


Selvom denne stof kalender er fra 1999, så var motivet bare så sødt og uimodståeligt !


Et sommerhus er bare ikke et rigtig sommerhus uden træk og slip - pigerne kunne ikke helt finde ud af hvad de syntes til at starte med :) Elsker at det var solgult !



Et af Ullas lækre håndklæder, som jo passede til dem jeg havde med til os :)


Ingen kommentarer: