mandag den 11. august 2014

Kerteminde Kirsebær Festival 2014

Kerteminde Kirsebær Festival er faktisk ikke noget nyt fænomen, men har eksisteret i 10 år. Vi har været med sammen med pigerne en gang før og i år var vi så dernede både om lørdagen sammen med min veninde Eva og om søndagen bare os fire. Om lørdagen kom Per sammen med sine veteran venner og de havde fået samlet imponerende mange veteran biler - faktisk over 30 stk. Jeg tog en del billeder og forsøgte at tage så mange kunne se så mange som mulig på én gang, men var temmelig svært pga måden de skulle holde på. Her har du en flig af de billeder jeg tog, så du kan fornemme hvor stor en alder der var imellem de tilstedeværende smukke eksemplarer af veteran biler :) Bilen til venstre var den ældste af dem, og en mand min biologiske far Per kender temmelig godt. Det er en Grisehandler Larsen bil, som den ældre herre der ejer den selv fortalte mig første gang jeg så den for snart en del år siden :) Så smuk en bil.


Pers bidrag :)



Rådhuset til venstre med Kertemindes våbenskjold og den gamle FAF bygning, der rager op midt i horisonten. Den hvide firkantede klods foran FAF er brugsen i sin nye form.



Jeg er helt vild med den sorte og røde bil - så smuk en gammel bil, der minder mig om alle de dejlige gamle danske film fra 30´erne og 40´erne.


Er også helt vild med den grønne bil og især den metalliske grønne farve - så smuk i solskin. 


Her kan du se en del af bilerne, som holdt helt nede til det gule hus i midten af billedet.



Der kørte to hestevogne rundt og pigerne ville så gerne op og køre en tur, så vi hoppede lige alle fem med på en vogn og pigerne fik lov at sidde foran. Det er længe siden vores piger har været så stille i så lang tid - de sagde ikke et kuk under hele turen som nok har varet ca. 10 min.



Mathilde var en smule bange for hestene, så hun og Laura kom hinanden ved må man sige :) Det var en fornøjelse at se dem hygge sig sådan :)


Er den ikke sjov og meget sød, når vores Laura er hovedet :)


Her er det Mathilde, der er den søde klovn :)


Om søndagen tog vi os en kirsebær slush - ice og en kirsebær milkshake - milkshaken var okay, men slush icen var for koncentreret til at nogen af os kunne drikke den helt op.


Det nye ved havnen der er blevet lavet foran Tornøes hotel.


Et stk kirsebær slush ice med en masse skum.



Min dejlige kæreste :) Du ser skøn ud skat !


De her sjove kirsebær i net var en del af kunsten i den weekend, der var festival. Pigerne kunne ikke dy sig for at prøve at være et kirsebær :)




Ingen kommentarer: