mandag den 11. august 2014

Genbrug når det bare er aller sjovest og fedest at finde rundt omkring.

Da vi holdt ferie på Fyn var vi forbi nogle forskellige genbrugsbutikker i forskellige størrelser - nogle i odense, en i ullerslev, en i svendborg, to i kerteminde og så var vi et smut forbi to i munkebo, men der var sommerferie lukket.

Her er nogle af de ting som vi fik købt dels på ferien, men også herhjemme i mine lokale genbruger og lidt fra drivhuset.

Et skønt håndklæde i dejlige farver fra min lokale genbrug i Taastrup.



Endnu et håndklæde fra min lokale genbrug i Taastrup.



Smuk rund dug fra samme genbrug i Taastrup - elsker farverne og mønstret.



Lækkert med skråbånd og rullen er helt ny og ikke brugt, så der er mange meter til hjemmesyet tøj.


Endnu en rund dug fra den samme genbrug i Taastrup - også der skråbåndet er fra.



I den anden butik i Taastrup faldt jeg over den lille broche og denne klips, som jeg kun kender til, fordi jeg har set dem brugt i gamle danske film - der brugte kvinderne dem som pynt på deres kjole eller blusekrave.


Et par nye sløjfe hårspænder blev det til i en meget meget lille genbrug i Odense kun med tøj - så nu kan jeg få min hvide for mig selv - men faktisk bruger jeg disse to mere end pigerne :)


Rigtig dårlig billede kvalitet - tager nogle bedre imorgen, men var heldig på vores ferie og finde en del sengetøj - også hele sæt. Det her sæt bruger Laura pt.


Og det her bruger Mathilde pt - jeg er vild med dem begge og nænner ikke at lave dem om til tøj, for synes når jeg endelig finder hele sæt, at så skal vi også sove i dem :)


Enkelte knapper blev det til - desværre var jeg ikke hurtig nok, så en dame tømte lige hele knappekassen for alle de vintage knapper der lå der.


Claus er blevet helt vild med at gå i genbrug sammen med mig og har fået smag for gammel keramik, så han ledte efter lamper rundt omkring i genbrugerne - her er to lamper, hvor Claus har fjernet fatning og ledning, fordi han synes vi skulle have nogle nye på. De bliver så smukke, når vi får ens fatninger, ledninger og skærme på.


Denne store lampe er den eneste der stadig har den originale fatning på, men den bliver også udskiftet.


Den sidste lampe Claus fandt og må sige jeg er imponeret over hans fund og hans valg af farver og mønstre - selvfølgelig spurgte han mig til råds i den forstand at vi skulle være enige om farverne og priserne, men jeg er lige så glad som ham for vores nye lamper, som pt står til pynt som " vaser ".


Se lige en smuk W. Germany gulvvase Claus fandt i en genbrug i Ullerslev - vi fik den meget billigt, da den har et skår øverst i kanten, og egentlig ville mange have ladet den være, men Claus og jeg synes stadig den er smuk uanset skåret - ingen af os er jo perfekte eller i hel stand mere, så hvorfor skulle den her smukke gulvvase ikke også have en ny chance ?! :)


Er det ikke en sjov dims jeg fandt i en genbrug i Odense ?



Sådan ser den ud, når den er lukket - den er perfekt til mine clips øreringe.


Et par enkelte clips øreringe blev det til.


Bakke fra genbrug i Odense.


Skøn dansk keramik vase, som Claus fandt.

Vasen vi købte af hende kvinden i Andreasens gård i Kerteminde til Kirsebær Festivalen. Det er en W. Germany og vi gav kun 10 kr for den - den er orange brun indeni.


Vase Claus fandt i en genbrug i Odense, hvor vi kom 15 min før luk og hvor jeg ikke nåede at se ret meget i den store butik, da vi havde en lille pige der skulle tisse - Claus gjorte det eneste køb derinde fra og det var helt klart et godt fund til kun 6 kr - Claus oplevede den følelse jeg ofte også får, når jeg synes jeg har gjort nogle gode fund - en stor WOW oplevelse, hvor man bliver helt høj :) Mon ikke du kan nikke genkendende til den følelse ?? :) Vi havde ellers aftalt at komme derhen dagen efter, men Claus mente ikke der var så meget andet godt og jeg måtte bare stole på ham, selvom jeg følte der var noget han ikke havde set, som jeg ville falde for.



Den jeg talte om ved billedet af dem fra Andreasens gård med de røde hjerter - jeg faldt for den her i Ullerslev og måtte eje den og gav kun 15 kr for den :)


Nyt bælte fra genbrug i Albertslund.


Lækkert tørklæde fra genbrug i Ballerup. Synes det er så smukt og lækre farver.



Skøn original slå om nederdel fra slut 60´erne og start 70´erne - jeg elsker den og synes den er så skøn at have på.



Se lige nogle lækre perlemorsfarvede sko fra 60´erne - 70´erne jeg fandt i samme genbrug i Ballerup som hvor jeg fandt tørklædet og de er næsten ubrugte og jeg fik dem for kun 20 kr - synes virkelig de er et fund for de penge !!


Fandt fire lækre store tallerkner og nogle mener at de er polske, men har ikke kunne finde dem på nettet - fik 4 stk for 20 kr og de har allerede været i brug en del gange :)


Skøn skøn glas vase fundet i drivhuset og må sige at der blev jeg glad, men gjorte også Claus ret glad, for er fra Holmegaard og signeret fra 1955. Den er smukt bevaret og passet på og har kun brugspor i bunden :)


Ingen kommentarer: