søndag den 17. august 2014

Genbrug genbrug genbrug I love it !!!!

Igår var jeg en tur i drivhuset og jeg må indrømme at jeg endnu engang ikke kom tomhændet hjem eller spor trist - tværtimod var jeg rigtig rigtig glad med glad på :)

Her kan du se hvorfor jeg var så glad.

Faldt over disse to dejlige bøger - en rim og remser og en lav selv jule pynt.


Et par børnebøger til pigerne - vi er alle tre helt vilde med Fru Pigalopp, for den første bog jeg fandt nede i drivhuset med hende er bare så sjov :) Så pigerne og jeg glæder os til at læse denne her.


Så fandt jeg denne smukke smukke Cloetta dåse, som ud over mønster og farver også er sjov pga mærkatet.


Her kan du se hvad jeg mener - er da lidt sjovt med et Good Old Days - god gammeldags tyk blød lakrids :) Mums elsker lakrids så det er jo lige mig :)


Jeg har lige fra starten af da drivhuset blev en realitet drømme ønsket og tænkt, at det kunne være så vildt at finde en lækker Erik Kold bøtte dernede og igår lykkedes det mig sørme så !!! Jeg kunne bare ikke få armene ned indvendigt i kroppen. Det er den store slags, den er lidt bulet foroven i den ene side - som om den har fået et tryk og så er det her den pæneste side af blomsterne - de andre er okay slidte, men det er jo genbrug og så længe den fungerer så er jeg glad :) Rigtig rigtig glad endda :)


Og da jeg var igang med at kigge på legetøj og børnebøger faldt jeg over denne sjove sminkedukke, som bare tiltalte mig på flere måder og jeg endte efter en del overvejelse at tage hende med hjem, for havde det her i tankerne - at give hende mine hatte og smykker på og på den måde give dem mere liv, men også fordi hun da er så skøn. Faktisk har hun på midten af hovedet en hårtot der kan gøres længere og ved " armene " kan man dreje så den kan gøres kortere.


Jeg besluttede mig for at finde ud af noget mere omkring hende og faldt over dette billede på nettet af hvordan hun engang har set ud fra ny i 1970 :) Med make-up og curler. Så jeg er rigtig glad og tænker at en dag skal hun nok få en rigtig plads, så hun tager sig bedre ud :)


Igår aftes var jeg så et smut henne på vores plads, som jeg gør mere eller mindre hver weekend, for folk smider bare så mange brugbare ting ud og det smerter mig så meget. Her er hvad jeg kom slæbende hjem med og det gav mig desværre også en del problemer.

En masse disney bøger fra forskellige bogklubber og et par enkelte andre. Der er 71 bøger i alt.


Så faldt jeg over denne æske, som jeg synes var sød og så ud til at have lidt år på bagen.


Indeni var der disse tre dejlige træ puslespil.


En taske med prinsesser, et par solbriller og en lille pixibog fik jeg også med hjem fra pladsen.


Og midt i det hele i den store container så jeg et orange Erik Kold låg og så begyndte mig hjerte bare at bløde !!! Tænk sig at nogen kunne få sig selv til at smide sådan en dejlig ting ud. Den var halvt fyldt op med mel, og desværre har nogen kastet den så hensynsløst ind i containeren, så den er flækket og i hvert fald ikke længere kan bruges til fødevarer :( Men men men jeg fik den fisket op, for med mig hjem skulle den da !! Så nu skal den blot vaskes og så bliver den brugt i forbindelse med nogle af mine kreative ting. For den er langt fra færdig som brugsgenstand på trods af en stor flænge i skroget :)


Jeg fik også fisket dette lækre vattæppe op fra containeren - selv gemalen herhjemme synes rigtig godt om det :) Det er også i en lækker lilla farve med de her store skønne blomster på den ene side og 


de her små på den anden side. Så det var mange tunge ting jeg slæbte hjem fra pladsen, men heldigvis er der ikke så lang vej :)




Ingen kommentarer: