fredag den 9. maj 2014

Skønne genbrugs og byttefund.

Så er jeg tilbage igen efter lang tids frevær grundet arbejdsprøvning og indkøring af pigerne i ny børnehave. Jeg håber at være stabil igen på min blog og dele med jer hvad der foregår på den kreative front i vores hjem :)
 
Men her har jeg forsøgt at samle nogle af alle de skønne genbrugs og byttefund jeg har gjort mig siden det nye år startede.
 
To smukke tallerkner i skøn sommerstil :)
 
 
To dejlige keramik vaser - den høje med hank faldt Claus for og jeg for den lille med de smukke farver og marmorering :)

 
Disse glas så jeg for længe siden på nettet og synes de var så fede, men kunne godt tænke mig at finde dem selv derude i det danske land, og vupti en lørdag i en af mine bedste genbrug fandt jeg dem til den nette sum af 5 kr stk - jeg tog kun disse 4, for synes ikke det var nødvendigt med alle 8 der stod.

 
De her små lp´er er temmelig sjove og har givet 5 kr stk for dem. Ud over de er fra disney og er som lp, så er der faktisk også bøger med i dem, da det er det man idag kalder for lyt, lær, og læs bøger :) Og nu har vi jo en grammofon afspiller, så synes de var uimodståelige :)

 
Det her fund gjorte jeg i sidste uge og må sige at smilet bare ikke forsvandt og er så afsindig glad for stellet. Jeg fandt det i min bedste genbrug til 100kr for hele stellet, som er til 12 personer. Claus mener dog at underkopperne ikke er de oprindelige til dette stel på trods af de er mærket med samme mærke som resten af stellet. Nogen der ved om underkopperne til dette stel ser anderledes ud??? Der er kun 2 kopper der er med lidt skår og revne, men ellers er resten smukt og intakt :)

 
Jeg synes det er så smukt og sommerligt og glæder mig så meget til at bruge det igen og igen i mange år frem :) Hurra for genbrug og at nogen synes det er gammel ragelse og andre at det er guld ;)

 
Disse skønne bamser / dukker fandt jeg på nettet og tænkte hey sådan en havde jeg da som helt lille pige - hvad blev der af den?? Så jeg begyndte at holde øje med dem på mine genbrugsture og har været temmelig heldig og finde nogle stykker. Denne spiser en banan og har Mathilde fået.

 
Denne er noget sjov, for hun kan sutte på begge hænder og sin ene fod og har rulleøjne som dukker normalt har. Og ja så dumpede hun bogstavlig talt ned i hovedet på os i sin originale æske med en stak af skønne børnelommetørklæder.

 
Mere skøn keramik - endnu en vase og en lysestage. Jeg elsker dette mønster og den blå glasur.

 
Disse fund er gjort det samme sted og ja når mærkater osv stadig er intakte på tingene er der bare lidt mere charme over det :)


 
Dette fad måtte jeg bare eje da jeg så det i en lille butik med alt mellem himmel og jord - fik forhandlet mig ned til en god pris og kom glad hjem med det. Synes farven er ubegribelig smuk og er vild med blomsterne - så meget 70' erne og retro :)

 
Vi har hos os fået lavet en byttecentral på genbrugspladsen, så man kan komme med sine brugbare ting og tage noget med retur hvis man lyster - dette koncept benytter vi os godt af og laver det som en lille tur med pigerne. Disse lækre æggebægre kom da med os hjem og bo :)

 
Skønt plastikæggebæger og også et i porcelæn, men som jeg tror skal bruges til sommerbordet med salt i. Der er andre mønstre på den anden side af begge æggebægre.

 
Disse to er også fra byttecentralen også kaldet Drivhuset - der er 3 eller 4 indeni og har pigerne fået.

 
Også fra Drivhuset.

 
Disse er fundet i en container og desværre fik jeg ikke reddet koppen til den smukke firkantede underkop - det var jeg utrolig ærgelig over, især fordi den er så smuk og fordi det er fra Bavaria. Mokkakoppen med guldmønster er også fra Bavaria.

 
Denne tillykke mokkakop er dog noget anderledes og så sød og sjov, da den kan trækkes op og spille musik. Jeg har aldrig stødt på sådan en mokkakop før, så den måtte hjem til os og bo. Desværre har den fået et skår, men jeg synes stadig den er fantastisk og smuk - og hvad vi andre har skam også fået nogle skrammer og skår i løbet af årene ;)

 
Mere keramik :)

 
Urtepotte som jeg heller ikke kunne stå for :) Den mangler dog stadig at få en beboer, men mon ikke jeg finder en smuk blomst i nær fremtid, der kan flytte ind i den :)

 
Denne søde lille skål kunne jeg bare ikke stå for - Claus bryder sig som sådan ikke om den, da den ikke er hans stil, men han lader mig have den stående fremme, fordi han godt kan se den er sjov og skæv og bidrager med noget til hjemmet :) Dejligt at have så skøn en mand, der er med på lidt af hvert :)

 
Fra Drivhuset - synes den er så smuk og æstetisk at se på, så den står nu ude i vores gang på en kommode vi malede om for nogle år siden. Foden er af rigtig marmor.

 
Endnu en lille bølle med en finger i munden.


Ingen kommentarer: