torsdag den 3. oktober 2013

Nederdel i retrostoffer

Jeg hentede min pakke fra Bloomerskids.dk i tirsdags og jeg var i den grad begejstret for de stoffer jeg havde købt - var anden gang jeg havde købt derfra og jeg er i den grad tilfreds og kan mærke jeg er blevet hooked på de der skønne retro stoffer - faktisk så hooked at jeg egentlig ikke gider købe nyere stoffer mere - også fordi Bloomerskids har nogle priser, som passer vores økonomi meget bedre. Jeg er jo ikke fynbo fra landet for ingenting, så derfor vil jeg gerne have så meget som muligt for mine penge, og det synes jeg klart jeg får hos Bloomerskids.dk. Man kan købe et hovedpudebetræk for 20 kr, som måler 70*70 eller 75*75 og når det er sprættet op i siderne bliver det til ét stort stykke på enten 140*70 eller 150*75 og det synes jeg er skønt for 20 kr. Et dynebetræk måler 180*130 og sprættes det op får du et stykke stof på 360*130 for 45kr - se det er altså noget der appellerer til min fornuft :)

Nå men jeg har været igang med at sy en nederdel til Laura idag og her er resultatet.

Jeg er vild med de gule toner og kontrasterne i det lilla og pink.


Da Laura fik nederdelen på opdagede vi begge at der virkelig var meget strut i den og derfor fór jeg ind for at finde hendes strutskørter, så dem fik hun lige indenunder. Mathildes nederdel mangler lige at få syet flæsen på og sat bindebåndet på. Begge piger vil gerne have nederdelene med strutskørterne på imorgen i børnehaven, så jeg glæder mig til at se deres ansigter imorgen :)


Mathilde skrubben, som var lidt ked af at hendes nederdel ikke var færdig og som vist også var lidt bange for at mor pga begyndende sygdom ikke skulle nå at få den færdig til imorgen tidlig. Men bare rolig lille mus mor tager maskinen frem om lidt og inden der er gået en halv time så er det hele fikset og færdigt :)


Kan man fornemme på billedet at vores ældste datter var meget meget glad :) Dejligt at se hende være så glad pga noget jeg har lavet til hende !


Der blev i den grad drejet rundt og rundt og rundt og det bliver der sikkert også meget imorgen i børnehaven :)

Ingen kommentarer: