tirsdag den 17. september 2013

Lidt lækkert til mor

Jeg blev 32 i søndags og fik nogle dejlige gaver af min lille familie - de forkælede mig virkelig i stor stil -

Jeg fik denne dejlige bog med Helle Virkner - jeg er født på hendes fødselsdag og har altid haft et særligt forhold til netop hende sammen med et par af vores andre store gamle skuespillere. Jeg har Helle Virkners andre bøger og har længe gået og sukket efter denne. Derudover fik jeg den skønne lilla Danmark taske med god plads til en masse, som jeg også kan tage hen over brystet. Garnerne har jeg selv været med til at vælge med lidt hjælp fra Laura - var hende der valgt glimmergarnet med det formål at jeg skulle strikke noget til hende og Mathilde med det i. Alle seks nøgler garn er købt i en ny lækker butik i Tarup Centret på Fyn, hvor vi har været i sidste uge. Derudover har jeg fået et gavekort til H&M af min lillesøster Mette, hendes mand og deres søn.


Jeg gik igang igår aftes med det skønne multifarvet garn og er ved at strikke noget til mig selv - resten må du vente i spænding på ;)


Drops er udkommet med nogle nye lækre kataloger, som haps haps er hos mig nu - Kauni sjalet / tørklædet jeg strikkede tidligere på måneden er fra et af disse nye kataloger - for øvrigt fik min veninde Eva tørklædet i lørdags og var vældig glad og yderst tilfreds med resultatet :)
Hendes Verden havde for nogle uger siden en lille tilløgsbog med hækling, så bladet røg med mig hjem.


For nogle uger siden var jeg i genbrug i Glostrup og faldt over denne stak med strikkeblade, som jeg måtte have med hjem - de stod til 5 kr stk, men jeg fik alle sammen til halv pris - tænkt sig at jeg fik 11 blade for langt under hvad et blad normalt koster - følte jeg mon lige at jeg havde gjort et røverkøb ? JEP det gjorte jeg i stor stil !!!! :) 


Og så er jeg gået igang med de der snoninger, for nu synes jeg altså tiden er inde til at jeg kaster mig ud i dem. Min farmor sagde inden hun døde at snoninger ikke var noget jeg skulle være bange for, for de var så nemme og hun var overbevist om at jeg sagtens kunne finde ud af det. Jeg har hele tiden været noget skeptisk for i mine øjne var min elskede farmor en sand mester til snoninger og jeg følte at jeg ikke kunne gøre hende det efter, som hun var så sikker på jeg kunne. Men jeg må jo give hende ret i at det for det første er ret nemt og faktisk også temmelig sjovt ! Hun mente at jeg ville gå glip af en masse strik, hvis jeg ikke også kastede mig ud i snoninger og jeg kan godt nu se hvad hun mente !!! Så tak farmor fordi du endnu engang troede på mig og gav mig troen på at jeg også nok skulle kunne det her !!!! Savner dig inderligt og at kunne snakke med dig om alt og intet og dele mine glæder med dig !!!!


Modellen jeg strikker ud fra er fra et af de nye blade fra genbrugen - bare uden snoninger i bladet model. Garnet er fra Søstrene Grene og i ren bomuld.


Ærme et er igang.

Ingen kommentarer: