onsdag den 17. juli 2013

Syprojekter.

Jeg nåede lige at sidde ved symaskinen i søndags og få syet et stykke tøj til hver af pigerne inden en meget pludselig høj feber tog overtaget i kroppen :(

Jeg havde en del liggende, som jeg havde klippet op for længe siden og bare skulle syes og det kom der foreløbig det her ud af.

Et par knæshorts til Laura med sommerfugle på den ene side og


striber på den anden. Laura valgte selv de tre farver som bindebånd og perlerne. Mathildes respons da hun så bukserne var : sådan nogle vil jeg også have! Og der ligger et par klippet til hende ;)


Kjole til Mathilde klippet i stof jeg for meget meget længe siden klippede og syede sammen af trekanter. Modellen på kjolen er den samme, som dem jeg lavede til pigerne for længe siden med min farmors gamle flakoner på skuldrene. Her har jeg syet kjolen helt sammen i siderne og lavet kant i ærmegabene med skråbåndet og en løbegang i halsen med skråbåndet som bindebånd. Mathilde valgte selv perlerne til bindebåndet og de fire strikkede lapper jeg havde liggende. Knapperne har jeg valgt.


Bagpå er stoffet anderledes, da trekanterne er syet tilfældigt sammen.


Kjolen er super sød til hende og hun er vildt glad for alle de brugbare lommer - og selvfølgelig var Lauras respons : jeg vil også have sådan en mor - og ja der ligger en kjole klippet ud til hende dog i sommerfugl og stribe stofferne.

Ingen kommentarer: