fredag den 28. juni 2013

Tøj til små trolde og dukker

I onsdags var Claus og Mathilde alene i svømmehallen og Laura og jeg tog derfor på mor og datter hyggetur og eftersom Laura også gerne ville i genbrugsbutikker, og jeg synes det var lidt kedeligt med de samme fra om mandagen, ja så fandt jeg frem til et par stykker i Ballerup. Så Laura og jeg begav os afsted til to butikker i Ballerup, hvoraf vi i den første havde en del gode fund med ud derfra. Bland andet fandt vi tre af de berømte trolde fra dengang de stadig var in - to store og en lille som normalt er til en blyant.

Men ak de stakkels trolde havde jo intet tøj på, så idag mens Claus har været på arbejde igen og pigerne jo stadig har ferie har vi så kreeret tøj og her er dem der er blevet lavet.

Lauras troldepige med en kjole med lidt rynkeeffekt og knap foran.


Og syning der ligner en lukning bagpå. Selve modellen har jeg tegnet så den er godt stor og derfor skal der syes disse snyde lukninger, som giver en del charme og god effekt.


Her er så et sæt undertøj eller shorts / t- shirt eller langærmet bluse og bukser alt efter hvad Laura vil lege det er. Jeg har sat en tynd sløjfe øverst og en knap nedenunder.


Her kan du bedre se bukserne - skal lige siges at det hele er lavet af pigernes gamle bodyer og bluser fra de var helt bitte babyer, og den orange kant faktisk er kanten på en body - ved armen :0) Den fungerer perfekt som elastik.


 Lauras troldedreng i en stribet natdragt eller heldragt med 3 forskellige farver knapper. Den har også en snydelukning foran og bagpå.


Mathildes lille dukke fra genbrugen i mandags har også fået en buksedragt / natdragt, men efter et lidt større mønster. Der er også snydelukning og knapper på en anden måde.


Og så selvfølgelig hul til halen og snydelukning.


Og så Mathildes lille dukke, som var den der fik først stykke tøj lavet af to sommerfugle applikationer jeg havde liggende i fløjl. Den er syet sammen i skuldrene og knapper syet på bagefter og en stofcirkel og knap som pynt på maven.


Jeg har allerede klippet en del mere tøj, som blot skal syes sammen, hvilket jeg gør i hånden, så det tager lidt tid, men er super hyggeligt og sjovt og pigerne er ellevilde over at få noget tøj at skifte med. Og så er fordelen jo ved alt strækstoffet at det ikke trævler og kan tåle at blive hevet og udviddet :)

Ingen kommentarer: