fredag den 14. juni 2013

Pastel blusen til Laura.

Så fik jeg lavet Lauras bluse færdig så hun kunne prøve den på - det eneste jeg mangler er at hækle kanter rundt i hals, ærmer og forneden på blusen og lave en trense til lukning ved halsen.

Her er modellen uden vores datter - den er da ganske sød som den ligger der, meeennnn.....


den kommer altså mere til sin ret, når Laura har den på !! Blusen bliver afgjort mere levende at se på med et stk barn i den :0) Den er blevet præcis som jeg havde tænkt mig og jeg synes idéen med selerne virker rigtig godt. Jeg har selvfølgelig sat knapper på foran, og lavet knaphuller i selerne, så man rent faktisk kan åbne dem som var det en spencerkjole eller overalls. Og så er der ligeledes knapper i selve " bluse " delen, da selve idéen bag blusen er overalls / spencer og bluse indenunder. Selerne er i ribstrik ligesom ærmerne, halsen og nederst på blusen og i den samme grønne farve.


Her ser du ryggen med ranglan og jeg har bevidst valgt at lave en knaplukning i ranglan på ryggen, fordi jeg synes den altid plejer at være foran, og jeg vil godt gøre Lauras bluse lidt sjov og anderledes. Jeg ved godt man normalt har knaplukningen foran fordi det er lettere at knappe den foran, men tænker kan man have en lynlås i ryggen så kan man altså også have en knaplukning i nakken :0) Jeg har valgt at krydse selerne, da det helt klart er med til at give blusen den her sjove kant jeg altid godt kan lide at mikse i mine ting - de her lidt pudsige, sjove, finurlige skævheder, der nok et eller andet sted kendetegner mig som person og kreativ sjæl :)


Selve mønsterdelen nederst består af striber og lusemønster, hvor den cremefarvede går igen hele vejen igennem lusemønstret.

Jeg håber du blev inspireret til at kaste dig ud i dine egne modeller, for det er altså sjovt at kaste sig ud i det og lade garnet og strikkepindene " tale " til dig for hver maske og pind du strikker :0)

Ingen kommentarer: