onsdag den 22. maj 2013

Strikkebøger fra Schweiz på dansk.

I fredags efter pigerne var blevet afleveret skulle jeg have tiden til at gå inden min veninde Eva kom med toget fra Odense. Så jeg tog bussen til Glostrup og gik på kig i deres to genbrugsbutikker og fandt som næsten altid noget skønt - nogle knapper og disse to skønne skønne gamle strikkebøger. Det sjove er at de er fra Schweiz, men alle opskrifter er på dansk :) Det er to bøger med temmelig mange opskrifter.

Her er nogle få billeder fra bøgerne.

Denne bog er fra 1961 og indeholder 110 opskrifter.


Der er både trøjer til børn, mænd og kvinder - her er til både piger og drenge.


En skøn tyk trøje, med dejlig mønster og lækker krave.


Dette sæt er bare så smukt og enkelt, og passer meget godt ind i den blandede stil som moden er i år.


Jeg er helt vild med denne bluse pga de to kraver - synes de giver sådan et godt look.


Sengetrøjen med kraven er lidt svær at se rigtig, men den har det smukkeste mønster i strikket.


Jeg er også helt vild med denne model, hvor den hvide farve går hele vejen igennem som tynde striber.


Herremodellen til venstre synes jeg er smuk med kraven - kunne snildt se den for mig i vores modebillede idag.


Herremodellen er så smuk og enkel med lusemønster og jeg kan godt se den i modebilledet idag.


Denne model synes jeg er så sjov, men også sød pga sløjfen og båndet.


Damemodellen er enkel og meget sød med båndet og knappen foroven ved halsen. Meget anvendelig i vores tid også.


Den anden strikkebog er fra 1960 og indeholder 107 opskrifter.


Jeg synes de her to nattrøjer er så smukke.


En så flot herremodel.


Denne damemodel kunne jeg også godt se være anvendelig idag. Enkel og let at gå til.


Smuk jakke i en rigtig 60´er stil og meget Jackie Kennedy.


Hvorfor er det lige vi ikke længere strikker vores egne smukke forårs / efterårs jakker / frakker som fx den her model. Man får jo helt lyst til som modellen her at putte sig ind i den.


En enkel model med en sød detalje ved kraven.

Ingen kommentarer: