torsdag den 30. maj 2013

Skønne vintage kjole fund.

Jeg har opdaget en dejlig lille butik på Vesterbrogade i Kbh, som hedder " Genbrugen " mener jeg. Det er en lille hjørnebutik med vintage tøj fra 1950´erne til 1980´erne og hun er bestemt ikke dyr med sine skønne klæder. Forrig gang jeg var ved psykologen var jeg derinde for første gang og faldt for en skøn stribet sag fra 1950´erne til den nette sum af 90kr, men jeg ville godt lige tænke over det den 1-1 1/2 jeg ville være hos psykologen og så komme tilbage og prøve den - desværre for kjolen og mig, så blev jeg ringet op fra børnehaven at Laura var syg, så nåede aldrig derned :( Og i mandags da jeg så var dernede igen ( 3 uger efter ) var kjolen selvfølgelig solgt - havde heller ikke regnet med andet.

Til gengæld købte jeg to andre dejlige kjoler fra 1970´erne, som jeg bare er så glade for :) Jeg gav 210 kr for dem begge, hvilket jeg synes var en fair pris.

Her er den første kjole, som jeg allerede har haft på en hel del siden mandag, for jeg føler mig så godt tilpas i den - ryggen har det samme blå stof som skørtet. :)


Den anden kjole er denne farverige 70´er sag, som også bare er skøn at have på :) Jeg glæder mig vanvittigt til at komme ind til hende igen d.10, hvor jeg igen skal til psykologen.


Idag tog jeg så turen til Glostrup for at finde fars dags gave til Claus fra pigerne og måtte da lige forbi de to genbrugsforretninger. Den store havde jeg faktisk godt held i idag.

Her købte jeg nemlig denne dejlige kjole med godt vidde i skørtet. Den fik jeg for 50 kr.


Og denne kjole med bælte, som ellers tit bliver væk. Kjolen er lidt mere kraftig i den lilla farve, men ikke voldsom. Den kostede 75kr, men sidder også dejlig ligesom den hvide. Så jeg er godt tilfreds med begge kjoler :)


Der er en lille genbrugsbutik i noget beboelsesområde nær Albertslund centret, som jeg var inde i for første gang idag og her fandt jeg denne skjortebluse med bælte. Tænker at den vil se rigtig flot ud til en sort kjole. Jeg gav 15 kr for den.


Og så fandt jeg denne søde pigekjole også med en del år på bagen vil jeg tro. Den er en smule stor til Mathilde, men hun synes den er sød med motivet og så er der rigtig strut i den. Jeg gav 10 kr for den.


Her kan du bedre se motivet med bamserne.

Ingen kommentarer: