fredag den 12. april 2013

Lidt krea herhjemme.

Jeg får stadig lavet lidt kreativt, men i det små. Jeg synes ikke jeg får taget mig sammen til at lave så meget i den her tid, for synes der er så mange andre ting at skulle lave i løbet af dagen og ugen.

Men har da fået fikset mit headset op, så det dels ser noget mere friskt ud, men også så det ikke længere filtrer sig ind i sig selv, hvilket jeg har haft utrolig meget problemer med. Jeg har brugt neonperler fra Søstrene Grene.


Endnu en dåse har fået en forvandling - denne gang med selvklæbende hyldepapir og masking tape fra Tiger og Søstrene Grene. Ved at bruge det selvklæbende hyldepapir og masking tape tager det ingen tid at lave en kedelig bøtte fra chokoladecigarer til en sød gave eller opbevaringsbøtte til hjemmet :)


Og så koster det jo heller ikke mange penge, for bøtten er jo i manges øjne alligevel et affaldsprodukt, og de andre ting bruger man jo minimalt lidt af i forhold til mængden man køber i butikken.


Mit seneste garnprojekt er denne kjole model på mine skønne strikkepinde, som jeg næsten bruger hver gang jeg strikker og ønsker mig sådan et helt sæt med alle størrelser. Jeg har dog ikke tænkt mig at lave kjole som i bladet, men bliver noget med hæklede cirkler. Kjolen er til Mathilde og er lidt spændt på om den bliver for stor til hende eller hvordan, for laver en str. 4 år og ikke en str. 2 år - barnet bliver jo altså 3 år om 15 dage, så tænker jeg heller vil lave en i str. 4 år og den så måske er lidt for stor i en rum tid, end en str. 2 år og hun så kun lige akkurat kan passe den og så om kort tid er den allerede for lille.


Mine piger var alene med min lillesøster og nevø sidste weekend, mens Claus og jeg kunne komme ud og få lidt kærestetid og fejre vores 7 årsdag :) Imens malede vores piger på disse lærreder, som jeg købte for længe siden i Føtex for 10 kr stk - ud over de optegnede lærreder var der også pensel, malingtuber og bakke til at komme malingen i. Jeg havde også købt to til min nevø - en med spidermand og en med en sørøver, som var den han malede mens pigerne lavede deres :)

Ingen kommentarer: