lørdag den 12. januar 2013

Nyt år og forandringer på vej.

Det er ingen skam eller hemmelighed at jeg går til psykolog og har gjort det i lidt over 1 år nu - når man som jeg pludselig har fået invaderet sit liv med to kroniske sygdomme og føler at det bare IKKE skal ødelægge det ene liv jeg har fået, ja så var psykologhjælp endnu engang den eneste mulighed. Denne gang har jeg dog fået fingrene i en virkelig dygtig kvinde, som er i stand til at hjælpe mig som ingen anden psykolog / psykiater har kunne. Nå men hvorom alting er, så er et nyt år begyndt og jeg har taget nogle valg for at se om jeg som Lene kan komme videre inde i mig selv. Nogle af de store valg jeg har taget mig, og faktisk er begyndt at indføre i min hverdag er reel fokus på at have farver på mit tøj præcis som JEG kan lide det :) Så selvom det koster en del på kroppen, så har jeg været igang med min symaskine, og gud hvor har det været uendelig skønt og dejligt bare at høre lyden at maskinen og se stoffer forvandle sig til lækkert brugbart tøj, der gør MIG glad at have på :) Men nu har jeg jo altid haft den tilgang til livet, at man ikke nødvendigvis skal bruge en masse masse penge på tøj og diverse accessories for at have en lækker garderobe - man kan sætte sit helt eget personlige touch på sin stil og virkelig indramme sin personlighed ved at forny noget af sin gamle garderobe. Det kræver egentlig ikke så meget og jeg vil vove og påstå at de fleste mennesker vil være i stand til at forny deres garderobe, hvis blot nogen kickstarter deres tanker i genbrugskunstens univers :)

Så mine indslag på bloggen idag vil primært omhandle genbrug, fornyelse og MIG :)

Igår tog jeg valget at slagte en lækker blondekjole, som jeg fik da jeg var gravid med Mathilde - en kjole der virkelig betød utrolig meget for mig, eftersom jeg havde den på da Claus og jeg var inde og se Lisbet og Ulf jubilæumsshow i 2009 og for første gang mærkede Mathilde sparke :)

Jeg har klippet den over efter 3 etage blonde - der var et par stykker mere og så har jeg syet et bredt stykke stof på og lynlås og syet knapper i som pynt. Lige nu sidder jeg og overvejer at sy en linning i, men som et langt stykke som kan bindes.


Knapperne er fra min farmor og er ægte gamle retro knapper :)


Jeg var i Stof og Stil og Stof 2000 sidste lørdag og jeg kom blandt andet hjem med det ternede stof ovenover, men jeg var også lige i en genbrugsforretning og fandt lidt lækkert - blandt andet et dynebetæk, som jeg har brugt noget af på denne pencilskirt model fra Stof og Stil.


Også her har jeg brugt en af min farmors gamle knapper.


Min pencilskirt model fra Stof og Stil og noget super lækkert bomuldsstof fra Stof 2000, som jeg har klippet en pencilskirt i.


Et af mine nye valg og tiltag for det nye år er blandt andet at gå mere klædt i kjoler og nederdele :)

Ingen kommentarer: