lørdag den 12. januar 2013

Januarudsalg

Jeg elsker at shoppe som så mange andre kvinder også gør, men jeg elsker allermest at shoppe på udsalg og finde de der ting, som allerede er " yt " og dermed sat meget væsentlig ned i pris. Jeg synes der er noget galt med at tøj der ikke har kostet ret meget i materialer og arbejdsløn skal koste en mindre formue i en butik blot fordi der står et bestemt brand i nakken. Det gavner ikke de mennesker der har siddet og lavet mit nyindkøbte tøj noget, at jeg skal give flere hundrede kroner for et enkelt stykke tøj eller sko eller smykke, så hvorfor ikke spare hvor jeg spare kan ? Deres betaling er jo alligevel den samme uanset om tøjet bliver solgt herhjemme i butikkerne til 1000 kr eller sat ned til 200 kr.

Jeg var ved psykologen i Kbh i denne uge og var derfor inde på Strøget. Der er jo store fede udsalgsskilte over alt som i så mange andre større byer, og selvom jeg ikke skal købe noget, så elsker jeg at tøffe rundt og se hvad moden byder på og se om noget kan inspirere mig :)

Men undervejs i min søgen efter inspiration måtte jeg kapitulere til et enkelt tøjkøb, for her følte jeg en foræring - jeg købte dette lækre tubetørklæde fra Message til den lille pris af 10 kr - førpris var 99 kr.


Mine støvler fra de sidste par vintre har bare ikke overlevet og jeg har bare noget med støvler og har altid haft det, så da Laura og jeg var i Glostrup Centret i søndags i Føtex kiggede vi to tøser da på tøj og sko. De havde en hel væg med sko og støvler sat ned til 100 kr pr par uanset førpris - Så jeg fandt disse støvler som var den eneste af slagsen til den nette sum af 100 kr.


Normalt er jeg ikke til støvletter - altså korte støvler til anklerne, men disse sidder fantastisk godt og så er de da bare skønne i den lækre bordeaux røde ruskind. Laura fandt også nogle røde sko hun tøffede lidt rundt i - røde højhælede sko med glimmer bagpå ved hælen :)


I Føtex har de også denne lækre cardigan i en skøn frisk gul / lime farve - kameraet har ikke helt fanget den intense farve. Jeg har fjernet 4 af de originale knapper og syet 4 forskellige farver knapper på, for på en enkel måde at ændre looket på cardiganen.


Ingen kommentarer: