lørdag den 12. januar 2013

Dejlig nederdel og krave

Jeg har siddet i nogle dage og googlet efter diy og nederdele og diy fashion og diy din garderobe osv, og jeg faldt over et indlæg på to forskellige blogge - den ene fra denne blog : http://groovybabyandmama.blogspot.dk/2012/05/diy-skirt-with-side-pockets-tutorial.html

Det er kvinden bag denne dejlige model, som jeg bare måtte kaste mig ud i :) Her er mit bud på en nederdel efter modellen.

Det super lækre stof er fra Stof og Stil og var noget af det jeg købte i lørdags - linning og lommer er lavet af det prikkede dynebetræk jeg fandt i genbrugsen :)
Som du kan se er min nederdel med lidt strut og jeg elsker det - som der bliver skrevet i indlægget, så kan man give nederdelen mere eller mindre strut og det elsker jeg at man kan variere fra model til model man syer :)



Skønne gule knapper fra min farmors gemmere - de er samme design som de sorte på min blondenederdel. På bagsiden af linningen har jeg syet to trykknapper.


På Stof og Stils hjemmeside fandt jeg en model på en krave, som jeg har kastet mig ud i at lave :) Man kan jo både bruge den som en reel krave at sy på et stykke tøj, som en krave man binde ovenpå noget tøj eller som et halssmykke. Det er jo bare op til hvordan man pynter den - her har jeg lavet den som en meget enkel krave.


Jeg har syet et tyndt orange bånd i hver ende og syet den sammen på midten foran og syet en knap på for bedre at holde den sammen.


Man kan jo fx lave den mere spids i enderne og komme nitter, perler, en masse knapper eller andet pynt på enten hele kraven eller kun spidserne eller hele vejen rundt langs kanten forneden eller foroven. Man kan ligeledes lave en kæde som lukning eller en knap med trense eller trykknap - mulighederne er mange og kun fantasien sætter grænsen :)

Ingen kommentarer: