onsdag den 26. december 2012

Juletræet i år ser sådan ud.....

I år har jeg taget udgangspunkt i et juletræ med en masse hjemmelavede ting, som pigerne også har været med til at lave her i december. Claus og jeg er begyndt at snakke om hvilke traditioner vi gerne vil give pigerne enten som videreførelse af dem vi selv er vokset op med og nogle vi selv skaber sammen med pigerne. Vi er blevet enige om at lave en tradition, hvor vi hvert år skal lave noget ny pynt til juletræet og så lade kun en smule fra træet i år komme med på.


Men her er bare et lille udvalg af noget af vores hjemmelavet pynt :)

Jeg lavede disse hjerte til Mathildes første jul som et evigt minde om hvor små de var til Mathildes første og Lauras anden jul - her er det Lauras hjerte med det allerførste billede af hende og lillesøster sammen - Mathilde var knap 1 uge gammel og Laura 13 mdr.


Mathildes hjerte - Mathilde var omkring 4-5 mdr vil jeg tro og Laura var omkring 17-18 mdr.


Lauras juletræ med rulleøjne og vat :)


Hendes trylledejs juletræ med duplomønster og maling.


En lille nissepige en af pigerne lavede sidste jul.


Lauras allerførste julepynt fra dagplejen.


Og en af Lauras kreationer :)


Her er et hjerte, hvor pigerne er i bad - undskyld det ringe billede, men lysene på juletræet er lidt kraftigt.


Min juletræsmand :)


Endnu et billede af vores dejlige piger, da de var mindre :)


I december har vi ud over at klippe, klistre og lave trylledej også dekoreret plastikkugler - her er et par af dem :)


Et trylledejsegern med maling og glimmerlim :)


Et af mine kræmmerhuse jeg lavede sidste år eller forrig år.


En stjerne fra i år.


Kræmmerhus fra sidste eller forrig år.


Og så disse vældige geniale papirstrimler, som jeg købte i Søstrene Grene - man skal blot slikke i den ene ende ligesom på en kuvert og så sætte dem sammen til ringe og videre til guirlander :)

Ingen kommentarer: