fredag den 28. december 2012

Bølger og regnbue.

Jeg har lige lyst til at vise dig hvad mit seneste strikkeprojekt går ud på..... jeg har kastet mig ud i noget, hvor jeg endnu ikke ved om jeg får fodfæste eller drukner. Jeg har kastet mig ud i det dybe vand og forsøgt mig med at strikke mit helt eget design uden nogen som helst form for opskrift i ryggen - udelukket min egen fantasi om at skabe et stykke brugbart smukt strik. Jeg strikker i ren bomuldsgarn, som jeg af en eller anden grund holder ufattelig meget af og altid gang på gang vender tilbage til igen og igen og altid bare er NØDT til at købe til min i forvejen store samling :) Jeg har bomuldsgarner fra forskellige garnbutikker, Super Brugsen, Netto, Super Best, Rema 1000 og Søstrene Grene. Den sidste ladning købte jeg i Søstrene Grene på Strøget og ved bare jeg nok skal få købt noget mere derinde en anden gang, for det er så billigt og skønt at strikke med og sådan nogle lækre farver :)

Nå men mit projekt kaldet bølger og regnbue - den får nok et andet navn, når den er helt færdig - har allerede et i tankerne bliver strikket som en tunika / kjole med skørt i garn fra Søstrene Grene med et bølgemønster jeg dog har ændret en lille smule.


Efterfølgende er overdelen strikket i 6 forskellige farver bomuldsgarn fra forskellige butikker og i glatstrik - alt sammen på en pind 5,5. Jeg har gradvist øget udtagningerne på ærmerne og laver en lidt anderledes hals, som går skævt i den ene side og lige op i den anden. Tunikaen / kjolen er blevet strikket rundt i hele skørtet og så delt med et forstykke og bagstykke, hvor det så er meningen at jeg strikker et halvt ærme forstået på den måde, at den anden halvdel strikkes fra ryggen og man så til sidst skal sy ærmerne sammen både under armen og på skulderen. Jeg sysler stadig med idéer omkring bølger på ærmernes nederste kant og i halsen i samme farve som skørtet og har tanker om at lave ryggen i sort med broderede farvede stjerner og enkelte sorte stjerner på forstykket.


Her er de smukke farver jeg strikker striberne med :)


Jeg må indrømme at jeg denne gang glæder mig mere end normalt til det færdige resultat og er samtidig også spændt, nervøs, nysgerrig og en smule euforisk over at tage springet :)

Ingen kommentarer: