mandag den 1. oktober 2012

Tøserne i mors kreationer

I fredags blev pigerne iklædt mine seneste kreationer - hjemmestrik og hjemmesyet.

Begge piger var utrolig glade og stolte og ville mere end gerne fotograferes :)

Se lige hvor skønne og dejlige de bare er :)


Mathilde i en hjemmesyet nederdel - det skønne brune retro stof er fra Stof og Stil og jeg er helt skudt i det, og er ikke helt sikker på om man kan købe det mere i deres butikker, og desværre har jeg ikke andet end mindre stykker, så bruger det med omtanke. Nederdelen er syet halvt i retrostoffet og i halvt i fløjl fra Stof 2000. Vesten er strikket i gul Kauni uldgarn og sat sammen ved hækling med rød Kauni uldgarn. Knaphullerne er hæklet. Knapperne er to sorte og to forskellige røde med glimmer.


Laura har en hjemmesyet nederdel med prikker og blomster - stoffet er fra Stof og Stil. Jeg har syet to flæsekanter på og i stedet for elastik i livet har jeg syet knaphuller og sat et bånd i, hvor Laura selv har valgt 3 forskellige perler, som er kommet på hver af snorene :) Hendes bluse er i vendestrik efter en Hanne Meedom model og er også strikket i Kauni uldgarn - denne gang en lækker koboltblå og med hæklede røde kanter og ligeledes med to sorte og ro forskellige røde glimmerknapper. Jeg har en nederdel magen til Lauras liggende til Mathilde, men den mangler at få syet flæsekanter og lavet knaphuller og bindebånd :)

Ingen kommentarer: