fredag den 21. september 2012

Nyt guf fra Strikkestedet.

Igår tog jeg turen til Hvidovre, hvor jeg var i strikkecafé i butikken Strikkestedet. Det var utrolig hyggeligt at sidde sammen med 6 andre garvede strikkekvinder, og vi fik snakket, strikket, og kigget på garn og strikkepinde osv. Blandt andet fik jeg kigget nærmere på de firkantede pinde af træ og kigget i et helt nyt katalog fra Pro Knit, som meget snart lancerer nogle nye pinde lavet af kulfibre.

Lene, som ejer Strikkestedet havde jo så mange skønne garner, men det var mest bomuldsgarnerne jeg kiggede efter igår. Og se de rene bomuldsgarner havde Lene gemt ude på lagret og kom slæbende ind med to kurve. Hun havde 10 nøgler for 120 kr, så jeg dykkede ned i kurvene og fandt disse 10 smukke farver til samlingen :)


De skal nok blive brugt flittigt sammen med alle mine andre bomuldsgarner, og jeg er så småt begyndt at pusle med nogle idéer.


Og så udkom Drops jo med nogle nye blade for nyligt, men desværre fik jeg kun fat i dette ene blad i sidste weekend i City2. Hvis du ikke kender disse blade, så vil jeg blot fortælle at de kun koster 10 kr og der er altid en del opskrifter i hvert blad. Hvis nu du ikke har muligheden for at anskaffe dig et blad, så har Drops deres egen hjemmeside, hvor man også kan finde en masse andre opskrifter på alt mellem himmel og jord - http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php


Men igår hos Lene opdagede jeg at hun havde de andre 3 nye kataloger fra Drops plus et børne, som jeg ikke har. Så de røg også ned i posen og kom med mig hjem :)


Så nu er der noget mere kræs til kreativiteten :) Jeg tror også at jeg snart er nødt til at se om jeg ikke kan få strikket nogle modeller fra de mange Drops blade jeg snart har fået skrabet sammen.


Ingen kommentarer: