mandag den 3. september 2012

Hvem sagde at pebernødder kun er til jul ???

Igår skulle vi have tiden til at gå, og derfor valgte pigerne og jeg at lave nogle småkager, så fandt vores peberkagekrydderier frem og satte min maskine til at lave dejen, men vi fandt diverse ting frem. Vi fik lavet en masse småkager i forskellige størrelser. Nogle af dem med kanelsukker og hakkede mandler ovenpå og andre som her blev sat sammen og pyntet med glasur og krymmel.

Store blomster med stjerner på, som var et kæmpe hit hos pigerne :)



Se lige hvor glad Laura blev.


Og Mathilde ville kun have glasuren - den lille sukkergris :)


Ja vi havde en rigtig hyggedag som inkluderede nattøjet til langt op på dagen - det hænder af og til, at de får lov til at rende rundt i nattøjet den halve dag sådan en søndag :)

Hagesmækken Laura har på strikkede jeg for længe siden da hun lige var blevet født. Jeg strikkede den i bomuldsgarn, fordi ingen hagesmækker kunne klare alt hendes gylperi, men jeg fandt hurtigt ud af at det kunne mine bomuldshagesmækker, så der blev masseproduceret i to størrelser. De er stadig vældig anvendelige og er kun blevet bedre med tiden :) Begge modeller er mit eget design, da jeg kun kunne finde hæklede hagesmækker rundt omkring, så måtte i tænkeboks og fik udviklet to gode modeller :)


Hvad så Mathilde musen ???

Ingen kommentarer: