torsdag den 13. september 2012

En førfødselsdagsgave til mig selv.

Jeg fik for en lille uges tid siden en idé, da jeg så i Politikens strikke og hæklebog og så det hæklede bølgemønster. Jeg fandt noget lækkert stof frem og tog som udgangspunkt nogle farver derfra. Så gik jeg igang med at hækle et stykke, som jeg så syede sammen med mit stof. Og her ser du så det færdige resultat - en ny lækker homemade pung med surprices.

Sådan blev det endelige look med min egen model af en blomst - ingen opskrift på den blot lavet ud af hovedet. Jeg laver en DIY på den senest i næste uge, hvis du skulle få lyst til at afprøve den. Jeg kalder den min " stjerneblomst " pga den lilla stjerne i midten :)


Her ses blomster mere tydeligt, og jeg håber du kan se stjernen i den ??? :)


Denne knap har jeg længe haft liggende, men jeg har ikke kunne finde det helt rigtige projekt at bruge den til. Synes den er SÅ fed pga skævheden, og jeg synes klart at dette skulle komme til sin ret - så det er den kommet nu :)


Bagsiden.


Sådan ser pungen ud, når den er slået op fra bagsiden.


Og pungen set fra forsiden / indefra.


Her er surpricen - et lille hulrum imellem den hæklede del af pungen og foerstoffet, som kan lukkes med 4 trykknapper. Meningen med dette lille hemmelige rum er, at jeg kan putte buskort eller andre kort eller min husnøgle ned i uden at de skal ligge og rode rundt sammen med pengesedler og mønter. Faktisk sidder min husnøgle lige nu fast ved at sætte en ring i nøglen, som så sættes fast mellem en trykknap. På den måde forsvinder min nøgle ikke og den kan ikke løsne sig og den kan ikke mærkes selvom overdelen klappes ned over resten af pungen.


I stedet for at sætte en lynlås i rummet, hvor mine penge skal ligge har jeg syet et neongult velcrobånd på. Det hjælper mig de dage, hvor hænderne driller særlig meget og hvor lynlåse er en fjende.


Sådan ser pungen ud indvendig.


Og her kan du se på foer / indmaden i pungen og den udvendige hæklede del.


Jeg tænker at der måske også er andre end mig derude i det danske land, der kunne bruge en homemade pung, men som ikke helt har nogen idé til udseende. Jeg er allerede igang med at sysle over hvordan man ellers kan lave en pung med surprices.

1 kommentar:

49tine sagde ...

Sådan :-) hvor er den flot..dygtigt. jeg har ikke glemt fotoet af pulsvarmerene, men har problemer med min telefon.
god weekend,

knus Tine