mandag den 20. august 2012

Mine diagrammer.

Jeg sidder indimellem og tegner diagrammer til mine nye strikkeprojekter, men de er indtil videre ikke blevet anvendt og jeg regner da med at de en dag ved lejlighed skal det, men jeg har så mange idéer og så lidt energi til at udføre dem alle :(

Men kunne da være dejligt at se dem komme til live i noget skønt strik og begyndte da også igår at gå i tænkeboks angående julegaver. Jeg har en del mennesker, som heldigvis sætter pris på hjemmestrik og andre hjemmegjorte ting, så må hellere være ude i god tid i år :) Jeg regner med at pigerne skal have noget strik fra min egen lille børne " kollektion " jeg bloggede om forleden :)

Men her er mine diagrammer :)


Disse blomster har jeg vendt og drejet lidt, men synes de er fedest på denne led.


Mine lidt sjove stjerner, som jeg tænkte kunne være fede på noget børnestrik, men absolut også voksenstrik i friske farver.


Dette mønster har jeg ladet mig inspirere til via noget andet fra nettet og tænker at det kunne være fedt i noget multigarn eller magiske nøgler eller på anden måde hvor man virkelig kunne lege med det.


Jeg synes også det er fedt på denne led og når jeg ser det sådan her tænker jeg straks på en strikket sag med lækre farver - mindst 3 styks og noget perlestrik på begge sider af det. Måske som en bort på den ene side af en cardigan med lukning i den ene side i stedet for i midten som traditionelt og hvor de blanke firkanter i midten var med knaphuller. Og så kunne man lave ryggen med diagrammet, hvor det lå ned som oppe over og så strikke ærmer og forstykkerne i perlestrik og slutte af i ranglan med perlestrik. Det kunne da blive en vildt fed bluse - tror jeg jeg skal hen og lege lidt med snart :)


Det her mønster kom til mig, da jeg sad og så på et billede fra nettet, hvor helheden var noget med indviklet og jeg gerne ville fange det men bare mere enkelt. Tror det kunne blive fedt at strikke i flere typer strik - tørklæder, handsker, huer, bluser osv. Fx anvendt som bort forneden på en bluse, ærmerne og kraven rundt i halsen - fx i sort og hvid og så resten af blusen i orange, grøn, eller hindbærfarvet :)


Dette mønster er enkelt, men alligevel skaber det noget for øjet, som fastholder en. Jeg synes at man kan anvende det både liggende eller .....


som her stående og virkningen er stadig den samme :) Et mønster man sagtens kan have alene eller sat sammen med noget mere enkelt som fx lusemønster eller retriller.


Mine biller og hjerter, som mest er tiltænkt børnene :)


Mine kors eller blomster alt efter hvilke øjne der ser på dem kan bruges blandet eller som de er tegnet hver slags for sig. Min favorit er den nederste, for der sker mest.


Her har jeg sat dem ind i et farvediagram.

1 kommentar:

Elisa With Nielsen sagde ...

Det var da en god ide med sådan nogle diagrammer.

Du er velkommen til at tage et kig forbi min blog(:

www.kreaman.blogspot.com