mandag den 20. august 2012

Må jeg byde på en kage ???

Igår stod dagen på kreative ting sammen med pigerne, for Claus skulle bruge noget ro til at male træværk udenfor. Og eftersom pigerne rigtig gerne ville lege med modellervoks, ja så fandt vi det frem. Da pigerne havde fødselsdag i foråret holdt vi deres fødselsdage samlet midt imellem ( Laura har d.27 marts og Mathilde d.27 april ) og ved den lejlighed havde vi ønsket modellerboks og ting man kunne bruge til det. Min lillesøster Mette, hendes søn og mand gav pigerne nogle skønne sæt med modellervoks og igår fik vi så for første gang rigtig brugt det ordenligt. Jeg gik igang med at kreere en kage med hvad der til høre af pynt osv, hvilket undervejs gav mig nogle idéer, som jeg snart er nødt til at afprøve. Nu har jeg for længst brugt min fimoler, men en fødselsdag er lige rundt om hjørnet så måske man skulle ønsker sig gavekort til Panduro, så man kunne købe noget nyt ? Men i hvert fald fik jeg den idé at jeg da skal hen og lave lækre lagkager og muffins osv til pigerne, når de leger køkken og der kunne fimoler være godt eller som start måske trylledej, de senere kunne male og så blive lakeret.... meeennn tænker at fimoler under alle omstændigheder nok er det bedste.

Nå men sådan her blev min lagkage :)


Pyntet med blomster og markeret med hjerter i midten.



Jeg havde selvfølgelig lavet en " rigtig " lagkage indeni med banan bunde og med noget creme imellem :)


Vi skar så kagen ud og Mathilde var helt vild med at rende rundt med sine stykker og smaske højlydt mens hun legede hun spiste det dejlige kage :)

Ingen kommentarer: