lørdag den 4. august 2012

Hæklet babytæppe.

Jeg er jo gået igang med at hækle mit første tæppe til Lauras kontaktperson i børnehaven - synes hendes lille pige skal have et hæklet babytæppe, så jeg er gået igang med at hækle i etaper. Selve kernen i hver lap er fra Stine Hoelsgaard Johansens pudeopskrift fra bogen Home Made, men resten er af eget design. Hver lap måler 9 * 9 cm så jeg havde tænkt mig at sy 8 lapper sammen i i alt 9 rækker, så tæppet kommer til at måle ca. 72 cm før en mulig kant hækles.


Disse 4 forskellige lapper er en del af dem der skal sættes sammen, men tanken er at lave 8 ens lapper, men i 9 forskellige variationer, men alle med de samme farver som ses her - cremefarvet, turkis, limegrøn, orange, hindbær og brændt orange.


Pt har jeg alle 8 lapper i dem med brændt orange og lime i midten, og 6 i dem med cremefarvet i midten og så næsten en hel orange i midten, så jeg har stadig en del vej endnu.


Men dejligt med lidt hæklearbejde indimellem alt strikkeriet :)



Ingen kommentarer: