tirsdag den 7. august 2012

Flere ting fra Farmors gemmere.

Min farmor elskede hjemmelavede ting, og havde derfor en masse forskellige i sine gemmere. Eftersom jeg er vokset op med alle disse skønne ting har jeg egentlig aldrig rigtig tænkt særlig meget over det, men nu hvor både min farfar og farmor er gået bort og jeg har mulighed for at kigge i deres gemmere slår det mig, hvor mange hjemmegjorte ting de egentlig havde og satte pris på. Faktisk lige meget hvor jeg end har kigget hen i deres hjem, så har de været omgivet af det og desværre aner jeg faktisk ikke hvor meget af det min farmor selv havde lavet :( Min far og søstre er ikke sønderligt til sådanne håndlavede ting, som jeg er og derfor har jeg fået lov at " redde " dem fra en skæbne der var mig ulidelig ! Dette er nogle af tingene fra den nye forsyning, for der er stadig mange mange skønne ting tilbage, som jeg skal gå igennem sammen med min far.

Et enkelt hjerte jeg stødte på.


Disse små " pakker " stødte jeg på i en pose på et af værelserne og der var mange af dem - tror de har været brugt til noget fest for de fleste lå sådan her.


Pakket ud ser de sådan her ud :)


Synes egentlig at de er pakket så fint og smart sammen :)


Denne fandt jeg også kun en enkelt af, men skønne farver.


Denne kartoffelvarmer kan jeg huske min farmor brugte rigtig rigtig meget da jeg var lille pige, så den har jeg tænkt mig at føre videre som kartoffelvarmer i min lille familie :) Den har godt nok holdt mange mange af min bardoms kartofler varme og man havde ikke været oppe ved farmor og farfar og fået kartofler, hvis ikke den havde været på :)


Disse små hæklerier fandt jeg også en del af - de er hæklet i et lidt sjovt garn.


De er så ufattelig bløde og lækre og der er to størrelser.


Disse to lækre lækre små grydelapper er bare så yndige og skal absolut IKKE bruges til det, og har min farmor heller ikke gjorte. De er dobbelt så tænker det kunne være sjovt at komme noget indeni så de bliver som kugler til ophæng - tænker man kunne komme noget potpurri i så de kunne blive små duftbolde ..... Men skønne farver og lækkert hækleri :)


Disse blå stykker var der også nogle stykker af og de er så skønne og sarte blå og tænker de kunne være yndige til en pude :)


Påskegult tror jeg min farmor har tiltænkt dem og de er gode store så anvendelsesmulighederne er store.


Også gule hæklerier i gode størrelser med muligheder så mange så mange :)

Ingen kommentarer: