torsdag den 30. august 2012

Babytøj afleveret.

Så kom dagen hvor Lauras kontaktperson i børnehaven havde afskedsreception, da hun imorgen går på barsel. Jeg har jo netop til den lejlighed været igang de sidste par måneder med forskellige ting, og her er så hvad Carina og baby Cilke fik af vores lille familie.

Denne cardigan i vendestrik er strikket efter Hanne Meedoms grundopskrift fra en af hendes bøger, hvor jeg så har tilføjet noget ekstra detaljer. Jeg har strikket blusen i Kauni i 3 lækre farver, for at give den lidt mere liv.

Jeg blev faktisk voldsom inspireret af en bluse jeg så på denne hjemmeside http://www.garn-garagen.dk/ - blusen hedder Lady Marion og jeg synes de der " vimpler " bare er så skønne, så dem ville jeg gerne forsøge at gøre til mine egne.

Her er min fortolkning af sådanne " vimpler " på en vendestrikket cardigan med bindebånd.



Jeg har ladet mine vimpler gå hele vejen rundt og jeg har strikket dem i alle tre farver og startede med den første grønne og lod garnet ligge, strikkede den næste og efter sidste pind strikkede jeg en pind grøn osv så til sidst hang alle vimpler sammen på en lang snor. Jeg har så til slut hæklet hele snoren med vimplerne fast i blusen.


Denne kjole har jeg strikket en del gange før, men denne gang har jeg videreudviklet den i forhold til tidligere gange. Den er stadig strikket i bomuldsgarn, men denne gang det garn jeg vidste for noget tid siden købt i blandt andet en garnbutik i Kerteminde, og ellers garn fra Netto og Super Brugsen.


Jeg har valgt at brodere den lille babys navn og to hjerter på kjolen, da jeg simpelthen ikke kunne få det pænt som mønsterstrik. Brodering i hånden på strik har jeg ikke så stor erfaring med, så var en lille udfordring. Jeg har hver gang jeg har strikket denne kjole undgået at lave den originale kant, fordi jeg ikke har kunne hækle, så derfor har jeg strikket kanten rundt. Men efter mit baby tæppe projekt har jeg turde kaste mig ud i den originale finish på denne opskrift. Jeg har ligeledes valgt at tilføje den nederst på kjolen.



Dette sæt var det første jeg gik igang med til Carina strikket i ren bomuldsgarn fra Netto og Super Best. Alle dele i sættet er fra Hendes verden med nogle tilføjelser af eget design.

En cardigan i vendestrik med to hæklede blomster sat ovenpå hinanden og hæklede snor som bindebånd.


Close up af detaljerne.


Bagsiden af cardiganen.


Djævlehue med blomster og hæklet bindebånd.


Små baby sko med hæklede kanter.


Hele sættet samlet.


Carina blev meget glad og især kjolen med hendes datters navn fik nogle følelser og tårer frem hos hende - så blev det vist også lidt mere virkeligt :)

Ingen kommentarer: