torsdag den 31. maj 2012

To Do ting til vores nye hjem

Som sagt står vi og er midt i en flytning fra en lejlighed på 3 sal til en gårdhave og vi GLÆDER os på alle leder og kanter til at komme ned til jorden og til at få en have, hvor vi bare kan åbne døren og lade pigerne rende frit rundt uden konstant at skulle være hos dem og aktivere dem og passe på dem !!!

Men men men i over 14 dage nu har Claus hver eneste weekenddag og helligdag og efter arbejde været i det nye hus og arbejdet og arbejdet og arbejdet så hverken pigerne eller jeg har fået set meget til ham og omvendt. Han har malet og malet og malet og atter malet og min dejlige far og lillesøster Mette og hendes søn har også været forbi og hjulpet med maling og andre projekter, så nu er pigernes værelser, soveværelset, badeværelset og gangen stort set indflytningsklar med nye gulvtæpper, maling osv. Så på lørdag får vi atter hjælp med at tømme resten af lejligheden og så skal der ellers til en start rykkes møbler ind i de færdige rum og sættes kasser i skabe og skur og under halvtag på terrassen, så stuen kan tømmes, males og lægges gulvtæppe på og så skal der males ude ved køkken / alrummet.

Jeg har ikke kunne hjælpe så forfærdelig meget til i det nye hus fordi jeg skal passe pigerne, når de ikke er i dagpleje og børnehave og ellers tillader mit helbrede ikke så meget :( Så derfor pakker jeg lidt ned i lejligheden og ellers kaster mig ud i små projekter til vores nye hus - på min TO DO liste er følgende ting fra bogen " Home Made ".

Denne " Sorbetpude " af Stine Hoelgaard Johansen


Nærbillede af den smukke hæklede pude.


Disse skønne cirkler er også designet af Stine og jeg har faktisk op til flere ensfarvede fleecetæpper, som jeg længe ikke har vidst hvad jeg skulle stille op med og nu tænker jeg at der skal hækles til dem som pigerne så kan få på deres værelser eller hvor vi nu end vælger at benytte dem.


Endnu et Stine Hoelgaard Johansen design, som skal integreres i vores nye hjem i flere udgaver :)


Disse tre skønne STRIKKEDE puder er Rachel Søgaards værk og jeg synes de er så skønne dels pga de forholdsvis enkle mønstre, men også fordi man kan give dem det her sjove twist med forskelligfarvede lækre knapper. Dem må jeg bare strikke og have i vores hjem !!! Og har en masse lækre knapper, som bare venter på at blive brugt til sådanne projekter.


De tre mønstre til Rachels puder.


Se denne underskønne pude a la oldemor som Stine har designet til bogen er jeg jo bare helt vild med, men  men men min meget nyudklækkede hækleerfaring giver mig altså lidt et handicap, for jeg forstår ikke hele opskriften og kan derfor ikke hækle denne pude endnu :( Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af det der med at hækle hen og så vende arbejdet...... i min strikkeverden vender jeg jo mit hækletøj så jeg kommer på et strikketøjs normale vrangside eller bagside og i strikkeverdenen ved jeg jo godt hvordan jeg så kommer tilbage til forsiden eller retsiden, men bare ikke i hækleverdenen.... hmmm tror jeg en dag må tjekke det på you tube !!


Er dette en ikke bare en skøn måde at bruge sine konservesdåser på ?? Det er Rachel der har lavet disse hæklede dåseskjulere, som alle på et ellers andet tidspunkt har i sin husholdning, men egentlig bare smider ud, for hvad skal man stille op med dem ??? Jeg har gået nu i et stykke tid og tænkt på hvordan jeg skal skabe mig et overskueligt system, som samtidig også udviser min personlighed og kreativitet, og jeg er kommet frem til at der i vores nye hus skal være sådan nogle dåser med dåseskjulere og syltetøjsglas med hæklede skjulere på både glasset og nogle på låget.


Og så faldt jeg over noget så enkelt som disse pomponer, som man jo kan lave til hver en tid bare man har garn. Jeg tænker at de er sjove til mange ting - fx som en del af en uro med enten hama eller papir og perler, som guirlander til pigernes nye værelser, små ophæng som fx tykke engle, feer, dyr osv. Mulighederne er mange hvis blot man først får en god idé ;)

Ingen kommentarer: