onsdag den 2. maj 2012

Mit eget strik a la Charlotte Kaae.

Jeg var jo i Uldstedet i søndags og WWWOOOOWWW hvor var det bare fedt dels at møde Charlotte Kaae og få et indblik i hendes kreative univers, og hendes geniale strikkehjerne, men også at være samlet så mange skønne kreative kvinder i en smuk og dejlig garnbutik og så på en skøn søndag :) Det var jo bare en oplevelse, man ikke ønskede skulle ende og som gerne måtte gentage sig søndag efter søndag efter søndag ;)

Jeg fik jo så lært noget så spændende som at strikke med magic loop - altså med en for stor rundpind til småt strikketøj som fx ærmer, strømper eller som i dette tilfælde Charlottes smukke og meget lette pulsvarmere :) Det var jo egentlig ikke så svært at strikke med magic loop, når først man fandt fidusen :) Så tusind tak Charlotte for at have åbnet den dør for mig - gid jeg kunne dele det med min elskede farmor, men jeg at du kigger forbi af og til, så ved at du også var hos mig i søndags i Lyngby :)
Jeg lærte også at spytsplejse, og må indrømme at det da åbner en masse døre for en, meeennnn det der med alt det spyt og hår i munden er bare ikke lige noget jeg helt kan forlige mig med..... der er det sgu nemmere at binde knude selvom det måske ikke er så kønt..... men nu strikker jeg jo heller ikke så meget i ren uld, så hvor meget kan jeg lige bruge spytsplejsning til??? Men sjovt at prøve, og måske jeg til vinter kaster mig mere ud i det end nu ;)

Nå meeennn nu til det spændende, for jeg har jo lidt fået blod på tanden efter at have mødt Charlotte in reel life, så da jeg kom hjem i søndags var jeg i den grad ladt op med en masse gode idéer og fandt derfor mine 5 skønne nøgler med Kauni garn frem og begyndt at slå en masse masker op til en bluse der er inspireret af Charlotte :) Jeg tager udgangspunkt i hendes bobler og mønster, som hun anvender i sit halsrør og sine pulsvarmere, og så forsøger jeg at lave min egen opskrift på en bluse, så nu må vi se hvad det ender med :)

Her er mønstret jeg taler om - designet af Charlotte Kaae.


Og her er så et smugkig på blusen og hvad jeg har nået indtil videre - ville ønske jeg havde nogle flere farver Kauni at proppe ind, men må desværre "nøjes" med turkis, lime, grøn, lilla og pink.... ville ønske jeg kunne tilføje en orange, gul, rød og blå, men kan jo være jeg bliver så glad for det færdige resultat, at jeg bare er nødt til at købe de farver Kauni garn og strikke en mere med alle farverne... nu må vi se :) Regner med at bruge alle 5 farver jeg har.


Et kig på en lille folder jeg tog i Uldstedet... Har købt en rundpind str.4 med wire af dette mærke, og DE ER BARE SÅ SKØNNE at strikke med!!!! Hold nu fast jeg er hooked på de lækre, pragtfulde, skønne, fantastiske strikkepinde i bambus - maskerne glider så meget bedre på wiren, og pindene er så lette at man dårlig nok bemærker man sidder og strikker med dem og så går det hurtigere, når man bruger dem end andre billigere bambus rundpinde!!


Så ønsker mig helt klart sådan et sæt som på dette billede i fødselsdagsgave eller julegave, for så er de alle samlet og man kan have dem alle med på en gang uden problemer og så er de bare gode!!! :) Mærket hedder KA , High Quality Bamboo Needles by Kinki Amibari. De kan varmt anbefales :)

2 kommentarer:

49tine sagde ...

Hej Lene

det ser flot ud, og ja det var en fantastisk søndag i Uldstedet, jeg syntes at Charlotte Kaae er en fantastisk sprudlende kvinde, med mange farver og ideer i sig. Jeg har fundet en forhandler der har meget billigt garn, og også kauni det hedder Hannesgarn.dk prøv at kigge på den.
vi ses. kh Tine

Charlotte kaae sagde ...

Er super spændt på at se blusen, den skal nok blive god. Tak for gaven, og tak for i søndags :-)