fredag den 13. april 2012

Magisk nøgle bliver til en cardigan i vendestrik

Jeg gik igår igang med at vikle en masse forskellige farver bomuldsgarn op til et nøgle, idet jeg blev så inspireret af at have hæklet mit blomster frynse tørklæde. Jeg havde lyst til at strikke noget meget nemt og lige til denne gang, så jeg valgte en vendestrikket cardigan fra Hanne Meedoms ene bog - en oprindelig opskrift fra Flittige Hænder årgang 1937 :) Jeg har dog valgt at tilføje 8 masker mere end opskriften.... Jeg er dog temmelig spændt på hvordan udfaldet bliver, for der står ingen str i opskriften og Hanne Meedom har heller ikke tilføjet noget, så må bare strikke og håbe resultatet bliver vellykket og ellers ikke at jeg kan fikse den brugbar :)



Her er hvad der er på pinden indtil videre, så venter i spænding på hvordan cardiganen bliver, men også hvordan farverne spiller ind, når jeg først er færdig med den - selvom jeg har viklet nøglet op, så farverne burde passe lidt sammen, så bliver udfaldet ofte lidt anderledes end først antaget :)

Ingen kommentarer: