torsdag den 1. marts 2012

Strikket lege / hyggetæppe

Da jeg ventede Mathilde gik jeg igang med et stort projekt, som viste sig at være en større mundfuld end først antaget, men meget meget sjovt og spændende :) Jeg havde besluttet mig for at lave et legetæppe til hende og ville strikke det i lapper, som ikke var ens - altså endte jeg med at strikke 100 total forskellige lapper hvor ikke en eneste har samme farvekombination ! Jeg har strikket to forskellige slags mønstre som lapperne er blevet fordelt på - garnet var alt sammen ren bomuld fra Super Brugsen, Bilka og Netto og lapperne er skiftevis med to og fire farver, som går igen ved begge mønstre. Her var jeg igang med at sy dem sammen på maskine, som blev min meget meget gamle arvet symaskines endelige død, men den døede værdigt i forsøget på at skabe et skønt legetæppe til vores Mathilde :) 


Første gang i brug af pigerne på sækkestolen foran tv mens de så / hørte gamle danske filmsange på dvd - skøn musik med scener fra de dejligste gamle danske film :) Mathilde er omkring 3 uger og Laura 14 mdr :)


Her ligger Mathilde på sofaen svøbt ind i tæppet, som er dejligt varmt. Som man kan se har jeg syet et fleece tæppe på bagsiden og strikket nogle hjerte og hæklet nogle blomster som er trukket op igennem tæppet forskellige steder - tænkt som legeting for hende og som nogle sjove ting at kigge på, når man kun er nogle uger / mdr gammel.


Laura ser tv og Mathilde igang med at prøve at hive et hjerte med blomst af :) Jeg nåede aldrig at få en afslutningskant på tæppet, men det har nu fungeret vældig fint alligevel - dog vejer tæppet en hel del, så er ikke så nemt for en lille størrelse at flytte rundt med :)


Synes lige at du skulle se sidste gang det var i brug, så du kunne se forskellen fra første gang og til dette billede - de er bare så store nu - tænk sig om 26 dage bliver Laura 3 år og om 1 mdr og 26 dage bliver Mathilde 2 år !!! Tiden er bare gået så ufattelig hurtigt !!!!! :)

Ingen kommentarer: