tirsdag den 27. marts 2012

Mit første junior sengetøj.

Jeg har længe haft lyst til at kaste mig ud i at sy et junior sengesæt, men har ikke helt turde. Men nu skulle det være eftersom Laura snart havde fødselsdag og blev 3 år ( bliver hun idag ). Jeg har en masse skønt stof liggende, men ikke nok til at jeg kunne lave sengetøj i en slags eller to slags, så jeg har haft gang i resterne og eftersom jeg heller ikke havde nok til at lave to ens sider, så har jeg lavet to forskellige sider så hun alt efter humør og interesse kan vende sin dyne og pude som hun lyster :)

Første side med grønne nuancer - fødselsdagsbarnet selv der står og kigger :)


Sneglestoffet er en rest fra en skøn mor i Mathildes mødregruppe :) Ellers stof fra Stof og Stil.


Lukningerne består af disse tre forskellige farvede bånd fra Føtex - lige så på puden, men uden den lilla.


Anden side af sættet som er den lilla side.


Stoffet med bær er igen fra Trine fra mødregruppen og resten fra Stof og Stil. Hvis nogen har bemærket det, så er der nogle skævheder i stoffene, men er helt bevidst fra min side, fordi jeg ikke synes at alting behøver være så snor lige og ret, men gerne må have noget kant og se hjemmegjort ud :)


I hvert fald er Laura vældig glad for sit nye sengetøj og mor her er møg jaloux og ville gerne hoppe under dynen ;) Næste gang et junior sæt skal sys bliver til Mathilde, som har fødselsdag om præcis 1 mdr, så må nok hellere snart til at klippe osv så jeg har lidt at løbe på :)

Ingen kommentarer: