mandag den 19. marts 2012

Flere cirkler i vores hjem

Jeg startede oprindeligt med at sætte disse skønne cirkel wallstickers op ude i vores køkken, for at skabe lidt mere spænding i det eftersom det kun består af en masse hvide over og underskabe fra gulv til loft. Vi har fjernet to af lågerne i overskabene, så man nu kan se ind i dem for også at skabe lidt mere luftighed i måden køkkenet præsenterer sig på. Det ene skab er tilegnet mine allerskønneste bagebøger og deriblandt gudebogen !!! Min farmors håndskrevne opskriftbog, som hun fik da hun gik på husholdningsskole i sin tid. Den har endda nogle små hilsner i fra nogle af de piger hun gik på hold sammen med og en masse skønne bageopskrifter, som hun igennem et langt liv skrev ind - dels fra hendes egen mor og bedstemor, men også nabokoner, veninder og bekendte og fra ugeblade. Nogle af dem kan jeg huske jeg har læst højt for hende, og bagefter hjulpet hende med at bage :) En bog der for mig er GULD værd !!! Dertil hører også nogle af hendes skønne og virkelig meget retro forklæder, men dem og så bogen og mine andre skønne bagebøger må I have til gode til det bliver lyst og lyset er bedre at tage billeder i :)

Første køkkenlåge i vores køkken - cirklerne er spontant anbragt alt efter mit humør :)


Endevæg til forrig billedes køkkenlåge.


Endevæg mod stuen.


Køkkenlåge hvor forrig billeds endevæg støder op til.


Skabslåge ind til varmerør osv - ser så kedelig og trist ud ude i gangen, så den fik også lige en gang cirkler.


Pigerne synes også det var så sjovt med de cirkler, så nogen af dem jeg ikke brugte fik de lov at sætte op på deres spejle på værelserne :)

Ingen kommentarer: