søndag den 19. februar 2012

Julekjoler 2010

Vi skulle til juletræsfest med dagplejen og jeg synes vores piger skulle have nogle hjemmesyet kjoler, så jeg fandt stof frem fra gemmerne - jeg havde dette skønne guldstrækstof fra stof 2000 liggende, men havde intet rødt og ville ikke ud og investerer i noget. Kom i tanke om at jeg havde en rød strækkjole liggende fra Føtex, som jeg brugte til julen 2009, da jeg var gravid med Mathilde og derfor var den blevet alt for stor.

Jeg brugte samme mønster bare i hver sin str og gik bevidst efter at lave to forskellige looks, men af præcis samme materialer og det kom der disse kjoler ud af :)

Mathildes er den uden ærmer med et lille kort skørt og Lauras er den med de lange ærmer og ballonskørt. Det er måske lidt svært at se men på Lauras sidder der under brystet nogle små firkantede "sten" og et guldbånd samt bånd på ærmerne mellem det røde og guldstoffet, og så er guldstoffet med indvævet hjerter som giver en skøn effekt :)


Her er Laura i sin kjole før pynt, elastik forneden på skørt og i ærmerne.


Og her er pigerne i deres kjoler juleaften 2010 :) Var desværre det bedste billede jeg havde af dem :(

Ingen kommentarer: