tirsdag den 7. februar 2012

Hagesmækker MANGLES!!!

Vi var så glade da vores første barn kom til verden og vi med spænding endelig kunne konstatere om jeg som den eneste havde haft ret i at vi ventede en pige - og den holdt stik :) Alting startede så fint indtil hun var 14 dage gammel og ikke blev mæt nok af min mælk og måtte på flasken - det var nu engang hvad det var, men idet flasken blev helt at foretrække hos Laura så fulgte også store skyller af erstatning efter måltider og alle hagesmækker vi havde var i brug og så var gode råd altså dyre, for når man pludselig sagtens kunne bruge et sted mellem 15-20 hagesmækker / savlesmækker på en dag, så blev der hurtigt mangel :( Så jeg måtte gå i tænkeboks og i samråd med min elskede farmor kom jeg frem til at jeg måtte strikke nogle i bomuldsgarn, for det kunne suge og ville blot blive bedre vask efter vask. MEN MEN MEN ingen opskrift kunne jeg finde på strikkede hage / savlesmækker kun hæklede, som jeg altså ikke er særlig øvet i.... så var råd endnu dyre, så jeg fattede en savlesmæk fra BabySam og startede ud fra den. Jeg fik disse modeller ud af det og har tænkt mig at de absolut skal gives i arv enten mine smækker eller min opskrift, for nøj hvor har de bare været til stor glæde og gavn og vi bruger dem stadig alle til begge vores piger og tro mig, når man enten har et gylpebarn som Laura var eller børn, der savler voldsomt pga tænder og INGEN hage / savlesmækker kan holde, så har mine egne designede hjemmestrikke holdt last og brast hele vejen igennem!!! :)





























Her er Laura med den lange hagesmæk model. 


Og her er hun med savlesmæk modellen. 


Og her har vi Mathilde i en godt brugt savlesmæk, som stadig suger og fungerer til bedste evne :) 


Ingen kommentarer: