mandag den 13. februar 2012

Gæt en sang.....

Jeg har været henne og kreere to billeder - et til hver af mine piger. Kan du gætte hvilke sange jeg har haft i tankerne???




Nemlig.... Jeg tænkte på disse to :


Mariehønen evigglad,
gik tur på et rabarberblad
og mødte Søren snegl der lå
og sov med sneglehuset på

Så blev det regn og tordenvejr
og evigglad fik våde tæer
så derfor slog hun bankeslag
på sneglehusets lille tag

og sneglen råbte højt KOM IND
i læ for torden regn og vind
her er lidt snævert som du ser
men der er lunt og tørvejr her

så sad de begge to og lo
i Sørens lille sneglebo
og hvis jeg ikke tager fejl
blev evigglad til madam snegl



Sur, sur, sur lille bi, omkring!
Frygt ej for de vilde drenge,
flyv kun ud i mark og enge!
Sur, sur, sur i lystig ring!
Sur, sur, sur, lille bi, omkring!
Sid i blomsten som en dronning,
sug den søde, søde honning!
Sur, sur, sur i lystig ring!
Sur, sur, sur lille bi, omkring!
Flyv så med dit rige bytte
hjem til cellen i din hytte!
Sur, sur, sur i lystig ring.

Jeg har brugt noget smart tape jeg fandt i Tiger, selvklæbende filtblomster og cirkler klippet til blade fra Toys r´us, hjerte og stjerneklistermærker, papir og nogle puffede klistermærker fra Føtex.

Ingen kommentarer: