tirsdag den 24. januar 2012

Nyt projekt skal skydes igang grundet denne kulde

Så skal der gang i strømpepindene, idet pigerne skal have en hjemmestrikket hue hver - har fundet denne skønne model på Filcolanas hjemmeside - lavet af Rachel Søgaard, som jo er en fantastisk dygtig kvinde :) Desværre havde jeg ikke lige de rigtige strømpepinde :( Er jo sådan at jeg har måtte indse at jeg altså hører til den type strikkere, der altid skal have en halv pindstørrelse større end i opskriften før målene passer - så når Rachel Søgaard har anvist pind 5 så må jeg jo fatte pind 5,5 og der er problemet for har åbenbart kun pind 5 eller 6 :( Så nu er strikkemutter i en lidt øv situation for så skal der trylles og på den led er jeg ikke så øvet endnu - så tænker jeg enten skal give mig i kast med pind 5 og hue størrelse større eller pind 6 og hue størrelse mindre??? Hvad skal man dog satse på....... må jo bare klø på og kan jo altid trævle op hvis det går helt galt og gudskelov er det jo "kun" en hue og ikke en trøje ;) Plus så varer strikkefornøjelsen jo det længere ;)



Garnet har Laura og jeg købt her til morgen i Netto - deres 70% uld og 30% polyamid Raggsokgarn - dette garn i lilla / grøn er til lillesøster Mathilde


Og dette garn i lilla / gul er til Laura selv - hun har valgt alle farverne :)


Nu kribler det i fingrene for at komme ind under dynen med strikketøjet og se nogle afsnit af Huset på Christianshavn - uhhh man kan da ikke andet end hygge sig på den måde i denne kulde :) Og hvem ELSKER ikke at se de gamle dejlige skuespillere fra Huset??!! :)

Ingen kommentarer: