tirsdag den 24. januar 2012

Endnu en cardigan til strikkemutter :)


Må jo tilstå at jeg blev lidt vild med at strikke den anden cardigan til mig selv og hvorfor så ikke kaste mig ud i nogle flere af dem, for dels kan man ikke få for mange striktrøjer i denne tid og dels er det bare SJOVERE , FEDERE og langt mere TILFREDSSTILLENDE selv at kreere en sådan sag end at købe en alle andre kan få fingrene i!! :) Så samme opskrift og pind størrelse som den anden cardigan, men denne gang i ren akryl garn fra Super Best - ville lige øve mig i noget billigere garn med farver på, så når jeg er mere rutineret til at strikke til mig selv, at de lidt mere dyrer garner kan komme indenfor rækkevidde :) Jeg har ladet mig inspirere at Charlotte Kaae og hendes Dhaniya halstørklæde, idet jeg har givet mig i kast med mit eget magiske nøgle - og suppleret den grå som bundfarven. Jeg har lavet et mindre skørt forneden og pr automatik kommer der en indsnævring, idet jeg har lavet en smule mønster strik. Blusen er med ranglan for har jeg nemmest ved at arbejde med, eftersom min fibromyalgi gør at nåle og mig bare ikke er gode venner mere :( Så derfor er det så skønt med ranglan der giver så lidt hæftning til sidst :)


Dette er hvad der indtil videre er strikket og tanken er så at den skal ende med stor krave med knapper hele vejen op og muligvis hækles lidt kanter i ærmerne og forneden for at man bedre kan se kanterne... men er endnu blot en tanke, ligesom jeg leger med tanken om hvorvidt halskraven skal strikke i retstrik eller glatstrik eller eventuelt vrang strik så når den bliver bukket ned retmaskerne kommer frem.... med en mulig hæklet kant.... idéerne er mange så nu må vi se hvad der lyster strikkemutter :)

Ingen kommentarer: